Assalamualaikum

berkahwin adalah impian setiap insan, akan tetapi untuk melaksakan majlis perkahwinan memerlukan wang yang mencukupi. Jadi disini kami menyertakan tips bagaimana nak simpan duit untuk majlis perkahwinan

TIPS 1- Mulakan Menabung 

tips-menabung-dengan-sistem-7-jars

untuk menabung , korang memerlukan tekad dan azam yang tinggi sebab kalau menyimpan duit dan kebarangkalian untuk mengguna balik duit tu sangat tinggi. Menabung mengikut kemampuan, tetapi seeloknya 30% daripada duit gaji anda.

TIPS 2-  Elak daripada Berhutang/Kad Kredit

create-apple-id-without-credit-card

Nak mendirikan rumahtangga memerlukan pengorbanan masa, kudrat dan pelbagai lagi. Sesetengah orang menggunakan loan sebagai jalan mudah untuk berkahwin. Percaya lah, nanti anak dah 3 orang pun hutang tak habis bayar lagi. Say no to Hutang piutang, Bersederhana je mengikut ukuran dibadan sendiri.

TIPS 3-  Had kan Perbelanjaan anda

kat sini admin tekankan pasal perbelanjaan korang yang couple2 ni. setiap minggu nak keluar tengok wayang, pegi makan sedap2 la.. so sehari keluar korg abiskan rm100 pada weekend. kalau sebulan ade 4 minggu so lebih kurang 4 kali korg keluar. jadi total rm400 korang leburkan di panggung wayang dan makan sedap2. kalau korang limit kan sebulan sekali pun dah cukup utk simpan rm300.

so itulah tips2 nak simpan duit korang untuk perkahwinan korg, kalau nk bg admin simpankan pon boleh..hehehehe

Admin Gebu- Muez bukan biasye2

Nak Pakej Perkahwinan yang Murah? lawati pakej perkahwinan Permata Saadah.